NOWY PROJEKT: Z TOYOTĄ W ŚWIAT!

Właśnie rozpoczęliśmy realizację nowego projektu, pod nazwą: Z TOYOTĄ W ŚWIAT! Na trzech śląskich oddziałach onkologii dziecięcej dzieci opisują, przygotowują prezentacje lub opowiadają o wymarzonym miejscu na terenie Polski, które chciałyby zwiedzić, ze szczególnym uwzględnieniem motywacji. Raz w miesiącu wybierany jest przez przedstawicieli Fundacji jeden z najciekawszych i poruszających pomysłów.  Czajka-Auto Sp. z o.o.  Dealer Toyoty– Główny Partner Projektu zapewnia odpowiedni samochód oraz pokrywa koszty paliwa, a krakowskie  Biuro Podróży Krakturs  wspiera organizacyjnie. Na jedyną w swoim rodzaju wyprawę wyrusza dziecko zmagające się z chorobą nowotworową, jego najbliższa rodzina lub przyjaciele i przedstawiciel Fundacji.

Okazało się, że dwójka naszych podopiecznych: Marta Kwiecień i Paweł Mijal bardzo chcieli zobaczyć słynny zamek w Malborku. Marta przygotowała makietę zamku, a Paweł precyzyjna prezentację w wersji elektronicznej. Zdecydowaliśmy zatem, że na pierwszą wyprawę z Toyotą wyruszą razem, oczywiście w towarzystwie swoich najbliższych. I tak, 8 maja pojechali na podbój zamku,a także Fromborku i Kanału Elbląskiego. Za kierownicą "ciocia Mariolcia" i tata Marty. Naszym wielkim podróżnikom towarzyszyły mamy, siostra Pawła, a także dziennikarka Radia Katowice-Anna Sojka. Poniżej przedstawiamy galerię zdjęć oraz relację z wyprawy autorstwa Pawła:

Wymarzona wycieczka

8 maja w Chorzowie przed salonem TOYOTA Auto-Czajka spotkało się 8 osób: Mariola Czernohorska z Fundacji, Marta Kwiecień z rodzicami, pani Ania z Radia Katowice i ja z mama i siostrą. Otrzymaliśmy dwa świetne samochody, którymi wyruszyliśmy w całodniową trasę. Naszym celem był Malbork, ale zatrzymaliśmy się na dłuższy przystanek w Toruniu. Po zjedzeniu obiadu pospacerowaliśmy po pięknym Starym Mieście. Niebo nad nami było błękitne i było ciepło.

Po przybyciu do Malborka zostaliśmy przyjemnie zaskoczeni: otrzymaliśmy fajne pokoje w hotelu znajdującym się tuż obok Zamku Krzyżackiego Malbork. Zostawiliśmy tam swoje rzeczy i udaliśmy się na pokaz światło-dźwięk, podczas którego przy ciekawych efektach świetlnych usłyszeliśmy interesującą historię z dawnych czasów. W piątek zostaliśmy bardzo mile powitani przez przedstawicieli miasta i otrzymaliśmy dwie osobiste Panie Przewodniczki. Rozdzieliliśmy się i podziwialiśmy różne miejsca w zamku i na jego dziedzińcach. Mogliśmy nawet zajrzeć w kilka miejsc niedostępnych turystom na co dzień. Następnie udaliśmy się w ładne miejsce pod zamkiem, gdzie zaproszono nas do kilku średniowiecznych zabaw, m. in. mogliśmy postrzelać z łuku. Serdecznie podziękowaliśmy naszym przewodniczkom i udaliśmy się na warsztaty garncarskie. Lepiliśmy różne naczynia i figurki pod czujnym okiem pana, który wie o tym chyba wszystko. Po południu przeszliśmy się po okolicy i posiedzieliśmy trochę na świeżym powietrzu, a następnie udaliśmy się już do hotelu.
10 maja wyruszyliśmy do Fromborka, gdzie zaczęliśmy od seansu w przytulnym planetarium. Tu także zostaliśmy ciepło przyjęci i zwiedziliśmy Wzgórze Katedralne. Usłyszeliśmy dźwięk wspaniałych fromborskich organów, poszliśmy do Muzeum Mikołaja Kopernika. Dowiedzieliśmy się różnych ciekawych rzeczy o nim i mieście, w którym żył. Potem wspięliśmy się na wysoką wieżę, skąd zobaczyliśmy piękną okolicę, a także przyjrzeliśmy się Wahadłu Foucalta, które potwierdza ruch obrotowy Ziemi. Po pysznym obiedzie pojechaliśmy na plażę nad Zalewem Wiślanym w pobliskiej miejscowości, gdzie dzięki wysokiej temperaturze wody, mogliśmy zamoczyć w niej nasze nogi. Po południu przeszliśmy się do portu we Fromborku, a wieczór spędziliśmy przy hotelu.
W niedzielę po śniadaniu wyjechaliśmy w drogę powrotną. Po drodze trafiliśmy do Buczyńca, gdzie udało nam się "załapać" na rejs po fragmencie Kanału Elbląskiego, jedynego na świecie kanału wodnego z czynnym systemem pochylni, którymi statek jedzie na szynowym wózku, aby pokonać sporą różnicę wysokości. Przebyliśmy 2 takie pochylnie i obejrzeliśmy koło wodne, które je napędza. Następnie ruszyliśmy już z powrotem. Wieczorem musieliśmy się niestety rozstać ze sobą (i z Toyotami) i udać każdy do swojego domu.
Będę pamiętał tą wspaniałą, wymarzoną wycieczkę na długo, bo dane mi było odwiedzić bardzo interesujące miejsca i poznać miłych ludzi. Dziękuję całej Fundacji i Toyocie Auto- Czajka, a także towarzyszom podróży: mamie, siostrze, Marcie, jej rodzicom, pani Ani no i oczywiście Marioli.

Paweł Mijal

GORĄCE PODZIĘKOWANIA za wsparcie organizacyjne i super atrakcje podczas wyprawy dla:

Jerzego Czajki - Prezesa Auto-Czajka Sp. z o.o.
Małgorzaty Rudowskiej-Bulka - Dyrektor Biura Podróży Krakturs
-za zaufanie i entuzjazm, które umożliwiły realizację projektu:)

Pana Andrzeja Rychłowskiego - Burmistrza Malborka -
za dofinansowanie noclegów uczestników wyprawy w Hotelu "Zamek"