Przejdź do treści
Ustawienia
  • About US
  • Nasze social media
  • Wielkość czcionki
  • kontrast
  • Dla niesłyszących

Uruchomienie subkonta dla dziecka

Uruchomienie subkonta dla dziecka

Drodzy Rodzice, wiemy, że moment w jakim się znajdujecie jest dla Was niezwykle trudny i wyjątkowy. Treści jakie znajdziecie poniżej pozwolą Wam krok po kroku przejść przez proces zakładania subkonta, które pomoże Wam w pokryciu wydatków na kolejnych etapach zmagania się z chorobą nowotworową Waszego dziecka. Jako ISKIERKA zajmiemy się każdym jego aspektem, czyli obsługą księgową, prawną i administracyjną. Od Państwa potrzebujemy tylko najważniejszych informacji, aby uruchomić subkonto.

 

Proces założenia subkonta to 4 proste kroki: 
1. Przygotuj ZDJĘCIE DZIECKA W UKŁADZIE POZIOMYM oraz ZAŚWIADCZENIE OD ONKOLOGA O LECZENIU – będą niezbędne przy wypełnianiu formularza 
2. Wypełnij formularz zgłoszeniowy zawierający Twoje dane kontaktowe i niezbędne zgody na przetwarzanie danych osobowych Twoich i Twojego dziecka . W formularzu krótko opowiedz nam o Twoim dziecku i potrzebach wynikających z procesu leczenia, dołącz zdjęcie dziecka w układzie poziomym, żebyśmy mogli przygotować apel oraz skan/zdjęcie zaświadczenia od lekarza onkologa (będziemy go później potrzebować również z oryginalnej formie papierowej).

3. Teraz my będziemy działać – przygotujemy umowę i skontaktujemy się z Tobą. 
4. Podpisz umowę osobiście na oddziałach, którymi opiekuje się ISKIERKA lub zdalnie za pośrednictwem smsa. 

Kliknij: FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Po zapoznaniu się z Regulaminem prowadzenia subkont dla Podopiecznych Fundacji ISKIERKA, stanowiącym integralną część umowy i zawarciu umowy z rodzicem/ opiekunem prawnym chorego dziecka, następuje uruchomienie subkonta. REGULAMIN PROWADZENIA SUBKONT DLA PODOPIECZNYCH FUNDACJI ISKIERKA

Jeśli Wasze dziecko leczone jest na którymś z oddziałów onkologicznych, gdzie obecna jest ISKIERKA, możecie zrobić to kontaktując się z opiekunem oddziału:

Chorzów, Katowice
Magda Stajno
tel. +48 609 574 984
m.stajno@fundacjaiskierka.pl

Rzeszów
Eliza Niegosz
tel. +48 692 613 719
e.niegosz@fundacjaiskierka.pl

Zabrze
Anna Sołtysik
tel. +48 696 758 403
a.soltysik@fundacjaiskierka.pl

lub w przypadku pozostałych oddziałów
Izabela Molenda
tel. +48 600 812 046
i.molenda@fundacjaiskierka.pl
 

Poniżej znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z procesem zakładania subkonta.

Co to jest subkonto?

Subkonto jest to rodzaj księgowego wyodrębnienia środków pieniężnych przeznaczonych dla danego Podopiecznego. W ISKIERCE każdy Podopieczny ma swój indywidualny numer subkonta – rachunku bankowego, na który Darczyńcy mogą wpłacać darowizny i na którym księgowane są środki finansowe pochodzące ze zbiórek publicznych i 1,5% podatku dochodowego.

Dla kogo mogę założyć subkonto?

Fundacja ISKIERKA zgodnie ze swoimi celami statutowymi pomaga dzieciom i młodzieży chorym na choroby nowotworowe oraz ich rodzinom. Oznacza to, że Podopiecznym Fundacji może zostać tylko dziecko oraz młodzież z rozpoznaniem choroby onkologicznej lub hematologicznej.

Czy do założenia subkonta konieczne jest orzeczenie o niepełnosprawności?

Nie, do założenia subkonta nie jest konieczne orzeczenie o niepełnosprawności. Wymagane jest wyłącznie aktualne zaświadczenie od lekarza onkologa lub hematologa o leczeniu lub rehabilitacji po leczeniu onkologicznym/hematologicznym.

Czy w ISKIERCE mogę gromadzić środki z 1,5% podatku?

Tak. Fundacja ISKIERKA ma status Organizacji Pożytku Publicznego (tzw. OPP) uprawnionej do otrzymywania tej formy pomocy. Oznacza to, że Podopieczni ISKIERKI mogą gromadzić środki z 1,5% na swoich subkontach.

Czy mogę podpisać umowę z ISKIERKĄ jeśli moje dziecko jest już podopiecznym innej fundacji?

Tak, wiemy, że istnieje wiele fundacji o różnych profilach i w różnorodny sposób wspierają one swoich Podopiecznych. Dlatego nie ograniczamy korzystania z innych form pomocy i innych fundacji.

Ile trwa zakładanie subkonta?

Zakładanie subkonta trwa zazwyczaj kilka dni. W szczególnie pilnych przypadkach możemy przyspieszyć procedury. Prosimy o kontakt z opiekunem oddziału, który udzieli szczegółowych informacji.