BIZNES BLIŻEJ – CZYLI INNOWACYJNA FORMUŁA CSR
Od kilku lat wdrażamy model współpracy pomiędzy przedstawicielami biznesu a Fundacją,
wykraczającego poza typowy schemat sponsorski a bazującego na bezpośrednim zaangażowaniu w
działania na rzecz dzieci. Pokazujemy wielopłaszczyznowe korzyści dla Firm i ich pracowników
płynące z postawy oraz działań w aspekcie CSR (corporate social responsibility – społecznej
odpowiedzialności biznesu).
Udana i samodzielna realizacja wybranej inicjatywy, która jest bezpośrednią pomocą dla
chorych dzieci przynosi bowiem podwójną korzyść dla firmy.
-
Po pierwsze, poprzez realizację celu mamy do czynienia z „żywym” materiałem szkoleniowym w
zakresie: budowania zespołu i efektywnej pracy w zespole, wzajemnego motywowania się,
rozwiązywania konfliktów, kreatywności oraz rozwijania zdolności organizacyjnych i komunikacji
interpersonalnej.
-
Po drugie, wśród pracowników następuje: wzrost morale, dowartościowanie poprzez świadomość
umiejętności pomagania innym, a także lepsza identyfikacja z firmą odpowiedzialną społecznie,
co niesie za sobą większe zaangażowanie w efektywność pracy.
Jednym z przykładów jest wolontariat pracowniczy, podczas realizacji różnych projektów fundacji.
Od prac malarskich po inicjowanie i realizacje różnorodnych akcji dla dzieci.
SZKOLENIE I INTEGRACJA:
Grupa pracowników różnych działów firmy UNILEVER S.A. bezpośrednio zaangażowała się w
przygotowania i organizację karnawałowego Balu Integracyjnego dla podopiecznych Fundacji.
Pracując po godzinach w zespołach roboczych przeprowadzili znakomicie kwestie organizacyjne,
logistyczne a nawet artystyczne związane z przygotowaniem i realizacją imprezy.
relacja i galeria zdjęć z balu
„…Ludzie z niezwykłym zaangażowaniem uruchomili wszystkie swoje doświadczenia, zdolności, pasje,
znajomości i w kilka tygodni między realizacją celów biznesowych, planowaniem produkcji,
produkcją, wspieraniem pracowników w rozwoju, rozliczaniem faktur, zarządzaniem dystrybucją,
stworzyli od A do Z wielką imprezę z szeregiem atrakcji dla „iskierkowych” dzieci. Co ważne - nie
zakończyli dzieła wraz z końcem balu. Wrócili do fabryki i długo dzielili się z innymi tym, czego
doświadczyli i czego się nauczyli…”
Pisze Agnieszka Grzywaczewska, HR Manager, Unilever Polska SA, Coach ICC
POTENCJAŁ LUDZKI:
Różne grupy społeczne i zawodowe podczas dorocznych koncertów fundacji tworzą chór towarzyszący
Dziecięcej Orkiestrze Onkologicznej
oraz zapraszanym artystom. Po godzinach pracy, managerowie i pracownicy różnych specjalizacji uczą
się śpiewu pod okiem cuda-czyniącego chórmistrza prof. Grzegorza Rubina czy dr Benedykta Odya z
Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
I tak, w kolejnych latach na scenie, ramię w ramię z naszymi podopiecznymi, występowali:
CHÓR INFORMATYKÓW (Infovide-Matrix S.A.)
CHÓR MANAGERÓW (Unilever Polska S.A.)
CHÓR DORADCÓW PODATKOWYCH (TAX-NET S.A.)
CHÓR INTEGRATORÓW IT (S&T Services Polska)
CHÓR INŻYNIERÓW (Energomontaż Południe S.A.)
CHÓR DZIENNIKARZY (przedstawiciele rożnych redakcji ogólnopolskich i lokalnych)
CHÓR POLICYJNY (Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach)
CHÓR PROFESORÓW (Rektorzy i Profesorowie różnych specjalizacji)
CHÓR PREZESÓW (Szefowie różnych firm, instytucji i organizacji)
Takie sytuacje stwarzają także okazję do wzajemnego poznania się, spojrzenia na świat z
perspektywy dzieci, rodziców, lekarzy. Właśnie takie chwile są piękne, bo one uświadamiają nam jak
bardzo jesteśmy sobie wzajemnie potrzebni – nie tylko w szpitalnej przestrzeni, ale tak po prostu
w prozie i poezji życia.
POTENCJAŁ BRANŻOWY:
Projekt: "Z TOYOTĄ W ŚWIAT"
Dzięki wsparciu partnera projektu - dealera Toyoty CZAJKA-AUTO SP. z o.o., w postaci
zabezpieczenia floty samochodowej samochodowej fundacji, na jedyną w swoim rodzaju
wyprawę swych marzeń wyruszają od 2008 roku dzieci zmagające się z chorobą nowotworową, ich
najbliższa rodzina lub przyjaciele.
Zrealizowaliśmy ponad 50 wypraw do malowniczych zakątków Polski.
Odkopywaliśmy dinozaury, szukaliśmy krasnoludków i pirackich skarbów…